Cirkulära affärsmodeller
Kursen belyser kunskaper om cirkulär ekonomi och olika affärsmodeller. I den här kursen uppdaterar vi förståelsen för drivkrafter för cirkularitet och olika intressenters perspektiv. Vi tittar på hållbar produktion och design, hållbara sätt att konsumera och använda material, produkter och tjänster samt giftfria och cirkulära kretslopp. Vi tittar också på tillväxten och möjligheterna inom digital handel, om hur digitala verktyg används i cirkulära flöden och hur ett sortiment byggs med ett effektivt och hållbart materialflöde.
Kursledare
Denna kurs är framtagen av Lena Berger-Andersson, ämnesledare för hållbarhetskurserna och –utbildningarna på Nordiska Textilakademin, och Gesica Tawakkoli Gunmalm projektledare
Kursen är framtagen i projektet Textile Movement och finansieras av Västra Götalandsregionen, Textile Movement är en arena för förändring och en rörelse som driver den cirkulära omställningen inom textil & mode i Västsverige och som en del av omställningen i EU.
Cirkulära affärsmodeller
Pris: 6500 SEK
Ämne: Affärsutveckling
Kurstyp: Fristående
Start: Löpande
Ansökan: Löpande
Studieform: Distans
Omfattning: 20 timmar
Studietakt: Egen takt
CSN-berättigad utbildning: Nej
ANSÖK NUUpplägg
Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och/eller workshops. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
Behörighet
Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.
Engagemang
Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Kursens mål
Efter avslutad kurs kommer du ha insikter och grundläggande kunskaper kring cirkulär ekonomi och olika affärsmodeller, cirkulära strategier, cirkulära affärsmodeller med kunden i fokus.