Modedesign - Kurspaket

Hem / Modedesign – Kurspaket

Modedesign - Kurspaket

I det här kurspaketet har vi samlat flera av våra mindre kurser för att visa hela processen som ingår i att designa en kollektion; från varumärkesanalys, till trend, till skissande, och presentation.

Kursen passar dig som:

  • Vill lära dig designprocessens olika delar för att själv kunna göra trendresearch och designa kollektioner utifrån valt varumärke och målgrupp. 

Kurspaketet innehåller:

  • Varumärkesanalys, vad är det och hur gör jag en egen? 500:-
  • Målgruppsanalys, hur identifierar jag mitt varumärkes målgrupp? 500:-
  • Trendanalys inkl detaljer, print, material, och färgkarta. 600:-
  • Hållbar trendanalys, och varför vi ens ska jobba med trender. 600:-
  • Skissprocessen, från idégenerering till färgsatt kollektionsöversikt. 500:- 
  • Kollektionspresentation, hur ramar jag in mitt arbete på bästa sätt?  500:-

Ordinarie pris för samtliga kurser 3200:-     Paketpris 2800:-

Modedesign - Kurspaket

Pris: 2800 SEK

Ämne: Design

Kurstyp: Fristående

Start: Löpande

Ansökan: Löpande

Studieform: Online

Omfattning: 52 timmar

Studietakt: Egen takt

CSN-berättigad utbildning: Nej

ANSÖK NU

Varför välja den här kursen?

– Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 8 veckor.  

– Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt. 

Föreläsare: Ingrid Grankvist 

Upplägg

Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och innehåller även ett par reflektionsuppgifter. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper. Du har tillgång till kursen i 8 veckor.

Behörighet

Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.

Engagemang

Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.

Kursens mål

Efter genomförd kurs har du förståelse för hela processen som ingår i att designa en kollektion; från varumärkesanalys, till trend, till skissande, och presentation.