Modedesign - Kurspaket
Modedesign - Kurspaket
I det här kurspaketet har vi samlat flera av våra mindre kurser för att visa hela processen som ingår i att designa en kollektion; från varumärkesanalys, till trend, till skissande, och presentation.
Kursen passar dig som:
- Vill lära dig designprocessens olika delar för att själv kunna göra trendresearch och designa kollektioner utifrån valt varumärke och målgrupp.
Kurspaketet innehåller:
- Varumärkesanalys, vad är det och hur gör jag en egen? 500:-
- Målgruppsanalys, hur identifierar jag mitt varumärkes målgrupp? 500:-
- Trendanalys inkl detaljer, print, material, och färgkarta. 600:-
- Hållbar trendanalys, och varför vi ens ska jobba med trender. 600:-
- Skissprocessen, från idégenerering till färgsatt kollektionsöversikt. 500:-
- Kollektionspresentation, hur ramar jag in mitt arbete på bästa sätt? 500:-
Ordinarie pris för samtliga kurser 3200:- Paketpris 2800:-
Modedesign - Kurspaket
Pris: 2800 SEK
Ämne: Design
Kurstyp: Fristående
Start: Löpande
Ansökan: Löpande
Studieform: Online
Omfattning: 52 timmar
Studietakt: Egen takt
CSN-berättigad utbildning: Nej
ANSÖK NUVarför välja den här kursen?
– Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
– Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.
Föreläsare: Ingrid Grankvist
Upplägg
Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och innehåller även ett par reflektionsuppgifter. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper. Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
Behörighet
Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.
Engagemang
Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Kursens mål
Efter genomförd kurs har du förståelse för hela processen som ingår i att designa en kollektion; från varumärkesanalys, till trend, till skissande, och presentation.