Kollektionspresentation
Kollektionspresentation
I kursen Kollektionspresentation går vi igenom hur man sammanställer och presenterar sitt kollektionsarbete på ett professionellt och visuellt slagkraftigt sätt. Genom att arbeta med grafisk profil, layout och kommunikation i en stil som är anpassad för ditt arbete och syftet med presentationen förmedlar du tydligt designkoncept.
Kursen passar dig som:
- Vill lära dig hur man sätter ihop sitt kollektionsarbete till en presentation att använda till kund, internt i ett företag, eller till en portfolio.
- Vill lära dig mer om layout som kommunikationsform
Kursinnehåll:
- Grafisk profil
- Layout av kollektionsarbete
- Kommunikationsaspekter att ta hänsyn till
Kollektionspresentation
Pris: 500 SEK
Ämne: Design
Kurstyp: Fristående
Start: Löpande
Ansökan: Löpande
Studieform: Online
Omfattning: 10 timmar
Studietakt: Egen takt
CSN-berättigad utbildning: Nej
ANSÖK NUVarför välja den här kursen?
– Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
– Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.
Föreläsare: Ingrid Grankvist
Denna kurs ingår om du köper kurspaket Modedesign. Se hela kurspaketet här.
Upplägg
Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och innehåller även ett par reflektionsuppgifter. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
Behörighet
Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.
Engagemang
Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Kursens mål
Efter genomförd kurs har du förståelse för hur man sammanställer och presenterar sitt kollektionsarbete på ett professionellt och visuellt slagkraftigt sätt.