fbpx

Målgruppsanalys

Hem / Målgruppsanalys

I den här digitala kursen kan du i egen takt lära dig grunderna inom målgruppsanalys.
Vi går igenom syftet med målgruppsanalys och hur det påverkar till exempel produktdesign, grafisk formgivning och kommunikation. Hur man kan resonera och praktiskt jobba med den viktiga och avgörande research-fasen och hur man sammanställer resultatet på ett kreativt sätt. Både bilder och ord är viktiga för att andra kollegor eller kunder ska ta till sig analysen.

Kursen är ursprungligen framtagen i projektet re:skills Textile & Fashion mellan åren 2020-2022. Projektet finansierades av ESF, Europeiska Socialfonden.

 

Kursledare

Patrica Trambevski är Inredare, kläddesigner, skulptör och produktdesigner,
och sedan många år också föreläsare inom design och designprocess.

Målgruppsanalys

Pris: 4500 SEK

Ämne: Konsument

Kurstyp: Fristående

Start: Löpande

Ansökan: Löpande

Studieform: Distans

Omfattning: 15 timmar

Studietakt: Egen takt

CSN-berättigad utbildning: Nej

ANSÖK NU

Upplägg

Kursen är uppbyggd av moduler och avslutas av ett antal Quiz-frågor. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 8 veckor.

Behörighet

Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.

Engagemang

Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 8 veckor.

Kursens mål

Efter genomförd kurs kommer du att ha fått en inblick i hur du kan arbeta med att analysera din målgrupp som hjälper dig att strategiskt driva företaget mot framtiden.