I den här digitala kursen kan du i egen takt lära dig grunderna inom målgruppsanalys.
Vi går igenom syftet med målgruppsanalys och hur det påverkar till exempel produktdesign, grafisk formgivning och kommunikation. Hur man kan resonera och praktiskt jobba med den viktiga och avgörande research-fasen och hur man sammanställer resultatet på ett kreativt sätt. Både bilder och ord är viktiga för att andra kollegor eller kunder ska ta till sig analysen.
Kursen är ursprungligen framtagen i projektet re:skills Textile & Fashion mellan åren 2020-2022. Projektet finansierades av ESF, Europeiska Socialfonden.
Kursledare
Patrica Trambevski är Inredare, kläddesigner, skulptör och produktdesigner,
och sedan många år också föreläsare inom design och designprocess.
Målgruppsanalys
Pris: 4500 SEK
Ämne: Konsument
Kurstyp: Fristående
Start: Löpande
Ansökan: Löpande
Studieform: Distans
Omfattning: 15 timmar
Studietakt: Egen takt
CSN-berättigad utbildning: Nej
ANSÖK NUUpplägg
Kursen är uppbyggd av moduler och avslutas av ett antal Quiz-frågor. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
Behörighet
Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.
Engagemang
Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
Kursens mål
Efter genomförd kurs kommer du att ha fått en inblick i hur du kan arbeta med att analysera din målgrupp som hjälper dig att strategiskt driva företaget mot framtiden.