Trendanalys
Trendanalys
Kursen Trendanalys ger kunskap och verktyg för att identifiera, analysera och visualisera trender inom mode, design och andra kreativa branscher. Genom trendresearch om omvärldsanalys lär du dig att urskilja trender, och vilka trender som är relevanta och strategiskt riktiga för ditt användningsområde. Kursen omfattar färgkartor, detaljkartor, material- och printanalyser, vilket ger en helhetsförståelse för hur trender omsätts i praktiken.
Kursen passar dig som:
- Vill veta mer om hur man gör trendresearch och identifierar trender
- Vill lära dig hur plockar ut detaljer, material osv som ör specifika för en trend
- Hur man gestaltar trender i text och bild
Kursinnehåll:
- Trendresearch – övergripande baserat på varumärke/målgrupp
- Färgkarta
- Detaljkarta
- Materialkarta och print
- Vilken info ska finnas med?
- Hur gestaltar jag det i bild?
Trendanalys
Pris: 600 SEK
Ämne: Design
Kurstyp: Fristående
Start: Löpande
Ansökan: Löpande
Studieform: Online
Omfattning: 12 timmar
Studietakt: Egen takt
CSN-berättigad utbildning: Nej
ANSÖK NUVarför välja den här kursen?
– Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
– Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.
Föreläsare: Ingrid Grankvist
Denna kurs ingår om du köper kurspaket Modedesign. Se hela kurspaketet här.
Upplägg
Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och/eller workshops. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
Behörighet
Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.
Engagemang
Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Kursens mål
Efter genomförd kurs har du kunskap och verktyg för att identifiera, analysera och visualisera trender inom mode, design och andra kreativa branscher.