Varumärkesanalys
Varumärkesanalys
Denna kurs syftar till att ge en grundläggande förståelse för varumärkesanalys och dess roll i att skapa en stark varumärkesidentitet. Du kommer att lära dig vilka faktorer som är viktiga i en varumärkesanalys, hur man samlar och presenterar relevant information, samt hur varumärket kan gestaltas visuellt. Kursen behandlar även varumärkespositionering och strategier för att differentiera ett varumärke på marknaden.
Kursen passar dig som:
- Vill veta mer om hur man gör en varumärkesanalys
- Vill lära dig hur man gör en enkel varumärkespositionering
- Hur man gestaltar ett varumärke i bild och text
Kursinnehåll:
- Varumärkesanalys – vad är det och hur ser det ut?
- Vilken info ska finnas med?
- Hur gestaltar jag varumärket i bild?
- Varumärkespositionering – vad är det och hur gör jag?
Varumärkesanalys
Pris: 500 SEK
Ämne: Design
Kurstyp: Fristående
Start: Löpande
Ansökan: Löpande
Studieform: Online
Omfattning: 10 timmar
Studietakt: Egen takt
CSN-berättigad utbildning: Nej
ANSÖK NUVarför välja den här kursen?
-Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
-Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.
Föreläsare: Ingrid Grankvist
Denna kurs ingår om du köper kurspaket Modedesign. Se hela kurspaketet här.
Upplägg
Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och innehåller även ett par reflektionsuppgifter. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
Behörighet
Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.
Engagemang
Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Kursens mål
Efter genomförd kurs ska du ha en grundläggande förståelse för varumärkesanalys och dess roll i att skapa en stark varumärkesidentitet.