Varumärkesanalys

Hem / Varumärkesanalys

Varumärkesanalys

Denna kurs syftar till att ge en grundläggande förståelse för varumärkesanalys och dess roll i att skapa en stark varumärkesidentitet. Du kommer att lära dig vilka faktorer som är viktiga i en varumärkesanalys, hur man samlar och presenterar relevant information, samt hur varumärket kan gestaltas visuellt. Kursen behandlar även varumärkespositionering och strategier för att differentiera ett varumärke på marknaden. 

Kursen passar dig som:

  • Vill veta mer om hur man gör en varumärkesanalys 
  • Vill lära dig hur man gör en enkel varumärkespositionering 
  • Hur man gestaltar ett varumärke i bild och text 

Kursinnehåll:

  • Varumärkesanalys – vad är det och hur ser det ut? 
  • Vilken info ska finnas med? 
  • Hur gestaltar jag varumärket i bild? 
  • Varumärkespositionering – vad är det och hur gör jag? 

Varumärkesanalys

Pris: 500 SEK

Ämne: Design

Kurstyp: Fristående

Start: Löpande

Ansökan: Löpande

Studieform: Online

Omfattning: 10 timmar

Studietakt: Egen takt

CSN-berättigad utbildning: Nej

ANSÖK NU

Varför välja den här kursen?

-Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.  

-Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt. 

Föreläsare: Ingrid Grankvist 

Denna kurs ingår om du köper kurspaket Modedesign. Se hela kurspaketet här. 

Upplägg

Kursen är uppbyggd av moduler där varje modul avslutas av ett antal Quiz-frågor och innehåller även ett par reflektionsuppgifter. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.

Behörighet

Det finns inga krav på förkunskaper eller behörighet.

Engagemang

Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.

Kursens mål

Efter genomförd kurs ska du ha en grundläggande förståelse för varumärkesanalys och dess roll i att skapa en stark varumärkesidentitet.