Nordiska Textilakademin vill utöka och tydliggöra sina samarbeten med branschen, sitt hållbarhetsarbete och nå ut till fler. Till sin hjälp tar de Byn Kommunikationsbyrå i Norrköping.
NTA har utvecklats från utbildningsfokus till att erbjuda en bredare palett av erbjudanden med fokus på kompetensförsörjning. Nu vill NTA stärka erbjudandet mot målgruppen företag och bli en naturlig företagspartner och nationell aktör. Det innebär också att ta nästa steg i utvecklingen av varumärke och kommunikation.
– Vi behöver bli än bättre på att berätta om vårt arbete med framtidsfrågorna och de lösningar vi erbjuder företagen. För det krävs en partner som utmanar oss och med hjärta och omsorg. Därför tog vi seriöst på arbetet med utvärdering, men efter att ha lyssnat på Ulrika och Byn kändes det inte svårt. Så nu ser vi fram emot en spännande resa och samarbete, säger Christian Lundell vd på Nordiska Textilakademin.
Städer med anrik textilhistoria
Med samarbetet återknyts historiska band mellan Norrköping, som ju med sin stora textilindustri länge var känt som Sveriges Manchester, och Borås som idag anses vara Sveriges nutida textilhuvudstad.
– Det här känns som en perfekt match för Byn säger Ulrika Bäckström, strategisk projektledare och kundansvarig på Byn. Här får vårt stora engagemang för hållbarhet möta vår passion för trender, mode, näringslivsfrågor och människors utveckling. Vi ser verkligen fram emot att ta oss an det här uppdraget – att med varsam hand förnya och förtydliga bilden av Nordiska Textilakademin.
Nu startar jobbet med att ta fram ett nytt kommunikationskoncept och grafisk profil, som ska vara redo att lanseras i början av nästa år.
Läs mer om kommunikationsbyrån Byn : https://bynkommunikation.se/